Featured Post

Patrick Moore: Fakta om CO2

Härom dagen hittade Skeppsgossen följande text av Patrick Moore , den kanadensiske miljöforskaren som var med om att grunda Greenpeace...

söndag 11 december 2011

Nu kan bara Stålmannen rädda jorden!

Än en gång har narrarna i Durban skämt ut sig. Tänk att de - trots en hel dags övertid - inte kunde rädda vår planet! Det framgår med all önskvärd tydlighet av ingressen här intill som hämtats ur dagens Helsingborgs Dagblad. Så nu får vi sätta vårt hopp till Stålmannen som ju har lång erfarenhet av att rädda Metropolis från alla upptänkliga hot.

1 kommentar:

  1. Och jag som hade satt allt mitt hopp till Al Gore, Rajendra Pachauri och de andra! Usch va besviken jag blev!

    SvaraRadera

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Narrskeppet

Narrskeppet

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Har varit journalist under hela mitt yrkesverksamma liv och jämsides med detta översättare