Featured Post

Patrick Moore: Fakta om CO2

Härom dagen hittade Skeppsgossen följande text av Patrick Moore , den kanadensiske miljöforskaren som var med om att grunda Greenpeace...

fredag 27 november 2009

En riktig skämtare



Trodde du att Al Gore inte hade humor? I så fall trodde du fel. I ett tv-program där han gjorde reklam för sin senaste bok avslöjade han att han hade en backup-plan ifall "de vetenskapliga argumenten" för att rädda jorden inte skulle gå hem hos politikerna. Här följer några utdrag ur intervjun.

"Jag ska spela tokig. Det är ju heltokigt att våra politiker inte är mer oroade över klimatkrisen. Därför återstår inget annat än att möta galenskap med galenskap."

Hur ska nu det gå till?

"I stället för att skriva brev till en kongressman tänker jag fylla en soptunna med isvatten och ställa den mot hans dörr så att han får en massa isvatten över sig när han öppnar dörren. På skrivbordet har jag lagt en lapp med texten: Vi smälter. Hälsningar Glaciärerna."

Här är ett annat förslag från klimatrörelsens egen pajas:

"Jag ska plantera träd på gräsmattorna framför politikernas hus. Mitt i natten. På grenarna ska jag tejpa fast leksakspistoler med mynningarna riktade mot ytterdörren. När någon öppnar den ser det ut som om skogen kommit för att ta hämnd."

Vad ska man säga?

1 kommentar:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Narrskeppet

Narrskeppet

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Har varit journalist under hela mitt yrkesverksamma liv och jämsides med detta översättare